måndag 30 september 2013

Försäljning Apple, Google & Microsoft

Jag bedömer löpande alla innehaven i portföljen och efter en tids funderande beslutade jag mig i helgen att sälja av min "teknologiportfölj". Jag kommer att kommentera mer omkring varför i ett senare inlägg, men för nu konstaterar jag bara att 10 Apple-aktier såldes för 476,57 dollar per styck, 8 Google för 871,81 dollar per styck och 170 Microsoft-aktier såldes för 32,75 dollar per styck. Dollarkursen just nu är 6,41 kronor, men exakt vad den var vid försäljningen framgår inte förrän jag fått avräkningsnotan.

Jag har inte klivit "ur marknaden" utan har återinvesterat likviden, återkommer strax med vad.

2 kommentarer:

  1. tror du har köpt Maersk :D

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på Castellum, Industrivärden och kanske Yara.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.