onsdag 28 april 2010

Stök med sök

I kölvattnet av mitt dramatiska (?) domännamnsskifte upphörde i praktiken sökningen på sajten att fungera. Jag antar att Google tar en stund på sig att indexera en "ny" sajt och att den dessutom betraktas som misstänkt när den är ett plagiat av en tidigare sajt (lundaluppen.blogspot.com).

Nu har jag i alla fall fått till det genom att skapa en specifik Adsense-sökmotor som indexerar båda URL:erna. Det krävde lite fler steg än att använda Bloggers sök-gadget, men jag slipper vänta ett par veckor på en fullständig omindexering. Bara ett tips till er med-bloggare där ute.

Jag har för övrigt skapat en sida med teknikfixar jag gjort, förmodligen mest intressant för andra bloggare.

Uppdatering 2013-03-26: Numera är det ny domän igen, lundaluppen.blogspot.se som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.